Taking too long? Close loading screen.
آتلیه مذهبی عروس قاب ماندگار
استودیو عروس قاب ماندگار
قابتون ماندگار زندگیتون پایدار
صبور باشید تا قابتون ماندگار باشه

logo

استودیو قــــــــــــاب ماندگـــــــــــــــار

عکاسی عروس، کودک و مادر، خانوادگی و مادلینگ
تلفن ثابت دفتر: 02188627671
تلفن همراه: 09120186785
تلفن همراه: 09357021188

قابتون ماندگار

زندگیتون پایدار

استودیو قاب ماندگار در پیام رسان «بله»

استودیو قاب ماندگار در پیام رسان «بله»

 

مراسم عروسی بی هویت

موسیقی برای شب عروسی

یکی از دغدغه‌های خانواده‌های مذهبی این است که یک مراسم جشن عروسی بگیرند؛ که هم شاد باشه و هم گناه توش نداشته باشه. خب این موضوع تقریبا یه خرده سخت شده. از یک طرف عرف جامعه ما که مدلهای غیر اسلامی و شرعی رو باب کرده و اط طرف دیگه خواست و دغدغه خانواده‌های مذهبی است.

یعنی اگه خودمون بخایم که عروسیمون بدون گناه برگزار بشه، با برخی از فامیلها که استاندارد عروس رفتنشون متفاوت از ماست چکار کنیم. با برخی از رسم و رسومش چکار کنیم.

چند سالی است که مداحی و برگشتن به موسیقی اصیل ایرانی اسلامی که دف‌زنی است باب شده. اما واقعیت اینکه به دلیل اینکه هنوز یک مدل و الگویی برای این موضوع نداریم هر کسی برای خودش یه چیزی درست کرده. برخی ها مداحی، برخی دفزنی، برخی کمدین میارن و غیره

اگه یه خرده با دقت به فرهنگ سازی و ساختن یه کانسبت از سوی غربی ها نگاه کنی میبینی که واقعا اونها بلدن که سبک زندگی و فرهنگ بسازن. یاد گرفتن که بسازن و تجربه کردن و الان هم موفق هستن.

یه مثال ساده براتون بزنم. یه موضوع ساده مثل جشن تولد گرفتن رو ببینید. براش آهنگ و موسیقی می‌سازن. براش مفهوم و کانسبت می‌سازن. محوصلات مختلف می‌سازن. شعر و موسیقی میسازن. فیلم و تاتئر میسازن. به نطرم چون به موضوع اقتصاد مرتبطش می‌کنن تمام آحاد جامعه رو مشغول توسعه اون می‌کنن. به عبارت دیگه چون معیشت مردم می‌تون توش محقق بشه خود به خود توسعه پیدا می کنه. یعنی آهنگساز، تولیدکننده محصولات، فیلم ساز، تبلیغات چی، کیک ساز  و…. همگی باهاش مرتبط می‌شن.

اما متاسفانه ما در ایران و کلا کشورهای دیگر تبعیت کننده هستیم و توان تولید و خلاقیت مفهوم و کانسبت و سبک و تولید سازه های کاربردی فرهنگی رو نداریم.

یکی از اون ناتوانی ما هم همین موضوع عروسی و چشن عروسی است. نه موسقی عروسی داریم. نه مدل عروسی داریم. نه عکاسی عروسیامون اصولی و بر موازین دینیمون هست. نه هنر. نه متن و نه هیچ چیزمون به چیزهای دیگمون مرتبط و چفت و بست داره.

بنابراین هر کی تقلید بهتری نشون بده از خودش موفق تر است. چون از هیچ به یک موجودیت رسیده. تقریبا چهل سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته و هنوز در این حوزه ها حرفی برای گفتن نداریم.

سوال همه ما اینه که آخرش خانواده‌های مذهبی برای اینکه یه جشن شاد و عاری از گناه داشته باشن باید چکار کنن؟

خواننده بیارن؟

خاله و دایی و عمو و غیره بیان وسط گرمش کنن؟

همه با هم دور میزها حرف بزنن بدون هیچ برنامه‌ای؟

مداح بیارن؟

کمدین بیارن؟

گرف دف زنی بیارن

واقعا نمیدونیم چکار نیم؟

تقریبا نه اصولی داریم و نه رسوم رسومی. خانواده‌های اصیلتر وشهرسانی بازهم یک رسم و رسوم سنتی سفت قرص تری دارند ولی متاسفانه در تهران و شهرهای بزرگ از اون رسم و رسومات سنتی هم چیزی باقی نمونده. فقط کلاژی از خرده رفتارهایی که هیچ جاش با هم نمیخونه در دست داریم.

به قول ترک ها قاراشمیش و درهم برهم

به امید روزی که ما هم در ایران و کشورهای اسلامی سبک زندگی خودمون رو داشته باشیم و به دنیا هم بتونیم با افتخار اراده کنیم و هر کی دوست داشت ازش استفاده کنه.

 

آتلیه عروس مذهبی قاب ماندگار

 

آتلیه عروس مذهبی قاب ماندگار خدمات فیلمبرداری و عکاسی را به همه عروس و داماد‌های عزیزی که دغدغه مذهبی دارند در شهر تهران ارائه می‌کند.

 

با ما تماس بگیرید

 

پیام رسان بله نمونه کار مشتریان ماندگار قیمت خدمات پکیج بساز

 

 

 

مدیر سایت قاب ماندگار

استودیو عروس قاب ماندگار خدمات فیلم و عکس را به زوج‌های جوان در تهران ارائه می‌کند. ما به دنبال آن هستیم تا با قیمت مناسب کار با کیفیتی را به مشتریامون ارائه کنیم. هدف ما طراحی مدل هنری عکاسی عروس است که به سبک ایرانی و اسلامی باشد. ما برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنیم و آرزو می‌کنیم روزی برسد که در حوزه فرهنگی و هنری سبک خودمان را داشته باشیم

بدون نظر

ارسال نظر

نظر
نام
ایمیل
وب سایت

همین الان تماس بگیر!